img1

Οι fAntASTIKIbots στον Παγκύπριο Διαγωνισμό Ρομποτικής FLL Explore

Το Σάββατο, 26 Ιουνίου 2021, ομάδα μαθητών της Στ΄ τάξης του Α΄ Δημοτικού Σχολείο Λεμεσού εκπροσώπησε το σχολείο της στο διαγωνισμό Ρομποτικής First Lego League Explore. Η ομάδα πήρε το όνομα: fAntASTIKIbots, από τις λέξεις: Α΄ Αστική, Φαντασία και Ρομπότ. Δηλαδή, τα μέλη της ομάδας ήθελαν να δείξουν μέσα από το όνομά τους ότι προέρχονται από την ιστορική Α΄ Αστική της Λεμεσού,  χρησιμοποιούν τη φαντασία τους για να δημιουργήσουν τα ρομπότ που αγαπούν πολύ. Ταυτόχρονα δηλώνουν ότι είναι “φανταστικοί” αφού προσπαθούν πάρα πολύ, όλοι μαζί, για να δημιουργήσουν πρωτότυπα έργα που δεν τα σκέφτηκε κάποιος άλλος και ταυτόχρονα το απολαμβάνουν!

O διαγωνισμός είχε ως πρόκληση την δημιουργία νέων και διασκεδαστικών παιχνιδιών με ρομποτικούς μηχανισμούς (Lego WeDo2) ώστε όλοι να κινούνται (PLAYMAKERS). Η πρόκληση αυτή δεν ήταν καινούρια για τους fAntASTIKIbots. Στο πλαίσιο του προγράμματος ATS-STEM που συμμετείχαν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2020-2021, είχαν διεξάγει έρευνα στο σχολείο τους με σκοπό να διερευνήσουν τις απόψεις παιδιών και εκπαιδευτικών για ένα καλύτερο σχολείο. Η ανάγκη διεξαγωγής της έρευνας προέκυψε από τη μελέτη που έκαναν για την εκπαίδευση σε όλο τον κόσμο (π.χ., σε ποιες συνθήκες γίνεται, τι μέσα έχουν, πόσα παιδιά πηγαίνουν σχολείο, πόσα παιδιά τελειώνουν το σχολείο κτλ) (Βλέπε https://padlet.com/skevis/bqcggxd75ham7o0o / https://padlet.com/skevis/4eh9gkr2mp0be2bx).  Συγκεκριμένα κατασκεύασαν ένα ερωτηματολόγιο για τους μαθητές σε τρεις διαφορετικές μορφές, ώστε να μπορεί να συμπληρωθεί από όλους τους μαθητές του σχολείου, από τη Α΄ τάξη μέχρι την Στ΄ τάξη. Το ερωτηματολόγιο περιείχε 25 ερωτήσεις κλειστού τύπου και ερωτήσεις ανοικτού τύπου που ο αριθμός τους διαφοροποιείτο ανάλογα με την τάξη. Οι μαθητές ρωτήθηκαν πώς νιώθουν στο σχολείο και τι θα ήθελαν στο σχολείο τους. Τα περισσότερα παιδιά νιώθουν χαρούμενα στο σχολείο, αλλά θα ήθελαν να υπάρχουν περισσότερα επιδαπέδια παιχνίδια στην αυλή για να παίζουν, καθώς και ψηφιακά παιχνίδια στα διάφορα μαθήματα που θα τους βοηθούν να μαθαίνουν καλύτερα. Επίσης, πρότειναν περισσότερο πράσινο στην αυλή τους! Έτσι, οι μαθητές της Στ΄τάξης σκέφτηκαν και έφτιαξαν επιδαπέδια παιχνίδια σε κάθε σημείο της αυλής, καθώς και ψηφιακά παιχνίδια (μπορείτε να τα βρείτε στην εικονική περιήγηση του σχολείου: https://www.thinglink.com/video/1435718748790063105). Όμως, προς το τέλος της σχολικής χρονιάς, λίγα παιδιά παίζανε με αυτά και έτσι οι fAntASTIKIbots σκέφτηκαν να κατασκευάσουν άλλα παιχνίδια με ρομποτικούς μηχανισμούς που θα μπορούν να παίξουν όλα τα παιδιά του σχολείου τους. Χρησιμοποιώντας τη φαντασία τους και συμπληρώνοντας ο ένας τον άλλο, έφτιαξαν τέσσερις υπέροχες κατασκευές που σίγουρα μπορούν να γίνουν στην πραγματικότητα και όλα τα παιδιά να κινούνται μαζί. Πιο κάτω παρουσιάζονται οι ιδέες τους με λεπτομέρεια!

 

Παιχνίδι επιβίωσης (Survivor)

Σύμφωνα με τους fAntASTIKIbots, το παιχνίδι επιβίωσης όλοι τον παρακολουθούν στην τηλεόραση και πολλές φορές το παίζουνε τα παιδιά μόνα τους είτε στο διάλειμμα είτε στη γυμναστική, δημιουργώντας φανταστικές διαδρομές και στόχους με τα μέσα που έχουν. Η κατασκευή τους περιλαμβάνει δυο ακριβώς ίδιες διαδρομές με διάφορες δοκιμασίες που «αναγκάζουν» τον συμμετέχοντα να κινηθεί ευχάριστα και ένα στόχο! Συγκεκριμένα, οι συμμετέχοντες πρέπει αρχικά να ανέβουν τα σκαλιά όσο πιο γρήγορα μπορούν και μετά τον αναρριχητικό τοίχο, ο οποίος γίνεται και πιο δύσκολος όσο προχωράει κάποιος. Όταν φθάσουν στην κορυφή, πρέπει να κατέβουν από τη τσουλήθρα και αμέσως να φθάσουν στο χειροκίνητο ανελκυστήρα, όπου θα το ανεβάσουν πάνω με το μοχλό. Ο ανελκυστήρας κατεβαίνει με δυνατά πηδηματάκια και αμέσως πρέπει οι συμμετέχοντες να φτάσουν στον στόχο. Ο αισθητήρας του στόχου μόλις τους εντοπίζει,  αρχίζει να τον γυρίζει ο κινητήρας του. Οι συμμετέχοντες πρέπει να ρίξουν και να περάσουν μέσα από τα τετραγωνάκια όσα περισσότερα μπαλάκια μπορούν.  

 

 

Χορευτής (Dancer)

Οι fAntASTIKIbots παρατηρήσαν ότι στην αυλή πολλά παιδιά έπαιζαν με το επιδαπέδιο παιχνίδι που έφτιαξαν «καθρέφτης» (αντιγράφει ο ένας τον άλλο σε ότι κάνει σε πεδίο με χρωματιστούς κύκλους) και ότι γενικά τους αρέσει ο χορός. Έτσι, σκέφτηκαν και κατασκεύασαν τον χορευτή. Ο χορευτής αρχίζει να κινείται  με συγκεκριμένα βήματα και μουσική υπόκρουση μόλις ο αισθητήρας του εντοπίσει κάποιο άτομο μπροστά του και τα παιδιά θα πρέπει να τον αντιγράφουν.

 

Μποξέρ (Boxer)

Οι fAntASTIKIbots σκέφτηκαν ότι θα ήταν ενδιαφέρον τα παιδιά να μαθαίνουν αυτοάμυνα, για να προστατεύουν τον εαυτό τους. Ταυτόχρονα, θα μάθουν να χρησιμοποιούν σωστές κινήσεις μποξέρ και όχι αυτές που βλέπουν στα ψηφιακά παιχνίδια τους για καλό σκοπό. Ο μποξέρ προχωράει λίγο μπροστά και κινεί τα χέρια του μπροστά και πίσω και μετά επιστρέφει στη θέση του. Ένας κινητήρας κινεί το μποξέρ.

 

 

Υδροθεραπεία (Aquatic therapy)

Οι fAntASTIKIbots σκέφτηκαν ότι δεν υπάρχει παιδί που να μην λατρεύει το νερό και έτσι σκέφτηκαν να κατασκευάσουν ένα σχετικό παιχνίδι κίνησης. Έφτιαξαν ένα κυλιόμενο διάδρομο μοναδικό και κατάλληλο για όλους. Μπορούν κάθε φορά να παίζουν δυο παιδιά. Το ένα παιδί να κινεί το διάδρομο και το άλλο να απολαμβάνει το νερό που κινείται, δηλαδή να κάνει υδροθεραπεία. Στόχος τους να ανεβάσουν όσο πιο γρήγορα γίνεται τη σημαία ψηλά. Ο μηχανισμός της κατασκευής αυτής αποτελείται από μοχλούς και γρανάζια.

 

Τους fAntASTIKIbots  μπορείτε να τους απολαύσετε στο βίντεο αυτό: https://youtu.be/W_nug7TVBnE.

Βασικό τους μήνυμα είναι ότι όλοι μαζί μπορούν να δημιουργήσουν καινοτόμα πράγματα χρήσιμα σε όλους!